Στην Atomon-energy χρησιμοποιούμε cookies και άλλες τεχνολογίες για την σωστή περιήγησή σου, την σύνδεση στον λογαριασμό σου και την πλοήγηση στις σελίδες της Atomon-Energy.gr
Για να ενημερωθείς για τον τρόπο που χρησιμοποιούμε τα Cookies, κάνε κλίκ εδώ : Πολιτική Cookies

Συμφωνώ

Συχνές ερωτήσεις

  • Πώς επιλέγω μπαταρία για το αυτοκίνητο μου;

    Καταρχάς, μπορείτε να ελέγξτε τις προδιαγραφές που δίνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Τις πληροφορίες αυτές θα τις βρείτε στο βιβλίο του οχήματος. Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά βάσει των οποίων επιλέγουμε μια μπαταρία είναι τα εξής:

    1. Ο τύπος και το μέγεθος της μπαταρίας
    2. Η χωρητικότητα της μπαταρίας σε AH (Αμπερόρια)
    3. Η ισχύς εκκίνησης EN (Α)
    4. Η θέση των πόλων της μπαταρίας
    5. Η χωρητικότητα αποθέματος RC (Reserve Capacity Rating)

    Πιο αναλυτικά έχουμε:

    Τύπος και μέγεθος μπαταρίας

    Ο τύπος και οι διαστάσεις της μπαταρίας αποτελούν το σημαντικότερο κριτήριο καθώς μια λάθος επιλογή σε αυτό το στάδιο θα σας κοστίσει σε χρόνο και χρήμα. Το πιο σωστό είναι να επιλέξετε μια μπαταρία με ίδιες διαστάσεις όπως αυτή που είχατε ή εάν προσφέρεται χώρος από τον κατασκευαστή και μεγαλύτερη. Εάν επιλέξετε μπαταρία μικρότερη από αυτή που χρειάζεται για να καλύψει όλες τις απαιτήσεις του οχήματος σε ισχύ, τότε μπορεί να προκληθεί υπερφόρτωση και κατ’ επέκταση θα μειωθεί ο χρόνος ζωής της μπαταρίας σας.

    Η χωρητικότητα της μπαταρίας σε AH (Αμπερόρια)

    Η μπαταρία που θα επιλέξετε, θα πρέπει να έχει ίδια AH με την εργοστασιακή ή και περισσότερα. Τα αμπερώρια ορίζουν την χωρητικότητα της μπαταρίας, δηλαδή το πόσα αμπέρ μπορεί να παρέχει μέσα σε 1 ώρα. Όσο μεγαλύτερη η χωρητικότητα της μπαταρίας τόσο περισσότερη αυτονομία προσφέρει καθώς σε περίπτωση βλάβης ή μη λειτουργίας του κινητήρα θα υποστηρίζει περισσότερες λειτουργίες όπως φώτα, υαλοκαθαριστήρες και καλοριφέρ.

    Η ισχύς εκκίνησης EN (Α)

    Η ισχύς εκκίνησης είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο που πρέπει να ληφθεί υπόψη καθώς κατά την εκκίνηση του κινητήρα το αυτοκίνητο χρειάζεται αρκετό ρεύμα για να τροφοδοτήσει όλες τις απαραίτητες λειτουργίες. Ειδικά στα νεότερης τεχνολογίας οχήματα με πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων είναι απαραίτητη μια μπαταρία με αρκετά αμπέρ εκκίνησης. Είναι καλό να προτιμήσετε μια μπαταρία με την ίδια ισχύ εκκίνησης με αυτήν που προτείνει ο κατασκευαστής του οχήματος σας ή αυτή που έχετε ήδη. Βέβαια, στην περίπτωση που έχετε προσθέσει ή σκέφτεστε να προσθέσετε έξτρα συστήματα που απαιτούν επιπλέον ενέργεια κατά την εκκίνηση καλό είναι να επιλέξετε μια μπαταρία με περισσότερα αμπέρ εκκίνησης από αυτήν που ήδη έχετε.

    Η θέση των πόλων της μπαταρίας

    Ελέγξτε την θέση και τον προσανατολισμό των πόλων της μπαταρίας. Το πιο σημαντικό στοιχείο είναι η θέση του θετικού πόλου επάνω στο σώμα της μπαταρίας. Αναλόγως και η μπαταρία χαρακτηρίζεται δεξιά ή αριστερή. Οι πόλοι των μπαταριών βρίσκονται πάντα σε μια πλευρά (την μεγάλη ή την μικρή), σε ευθεία διάταξη. Όταν ο θετικός πόλος είναι στην δεξιά πλευρά της μπαταρίας, τότε η μπαταρία χαρακτηρίζεται ως δεξιά. Αντίστοιχα, όταν ο θετικός πόλος είναι στην αριστερή πλευρά της μπαταρίας, τότε η μπαταρία χαρακτηρίζεται ως αριστερή.

    Επίσης, πάντα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη τις υποδείξεις του κατασκευαστή του οχήματος καθώς πολλές φορές υπάρχουν ειδικές συνθήκες -π.χ. η θέση των καλωδίων σε πολλά οχήματα, η μπαταρία σας έχει πατούρα ή λεπτούς πόλους- οι οποίες συνθήκες περιορίζουν τις επιλογές μας.

    Η χωρητικότητα αποθέματος RC (Reserve Capacity Rating)

    Η χωρητικότητα αποθέματος (Reserve Capacity Rating) είναι η ικανότητα της μπαταρίας να τροφοδοτεί την βασική λειτουργία του οχήματος σας, εάν ο εναλλακτήρας ή η γεννήτρια του οχήματος (σύστημα φόρτισης) για κάποιο λόγο δεν λειτουργεί. Η μονάδα μέτρησης είναι τα λεπτά και όσο υψηλότερο το νούμερο RC τόσα περισσότερα λεπτά θα μπορεί η μπαταρία να προσφέρει την ενέργεια που απαιτείται για τη λειτουργία του οχήματός σας κάτω από αυτές τις συνθήκες.

    Επίσης:

    Πολλά από τα οχήματα νέας τεχνολογίας καθώς και τα υβριδικά διαθέτουν λειτουργία Start-Stop η άλλες ανάλογες τεχνολογίες. Ιδανικά, για τέτοιου είδους οχήματα θα πρέπει να επιλέγουμε μπαταρίες με κατάλληλη τεχνολογία (π.χ. τεχνολογία AGM), η οποία θα πρέπει να εξασφαλίζει υψηλή ισχύ εκκίνησης, να επαναφορτίζεται γρήγορα και να είναι ανθεκτική στους πολλαπλούς κύκλους φόρτισης- εκφόρτισης. Σε περίπτωση που επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε συμβατική μπαταρία σε τέτοιο όχημα θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ο χρόνος ζωής της θα είναι πολύ μικρότερος.

  • Πως επιλέγω μπαταρία για τη μοτοσυκλέτα μου;

    Η μπαταρία που θα επιλέξετε, θα πρέπει να είναι ακριβώς ίδια με την εργοστασιακή. Αυτό ορίζεται από τον κωδικό της, ο οποίος είναι αλφαριθμητικός, π.χ. YTX14-BS, YB5L-B, YTZ14S και θα τον βρείτε στο σημείο, που αναγράφεται το εμπορικό σήμα της μπαταρίας.

  • Πως επιλέγω μπαταρία για φορτηγό, αγροτικό μηχάνημα, ηλεκτρικό ή αναπηρικό αμαξίδιο, UPS, αυτόνομο φωτοβολταϊκό;

    Λαμβάνουμε υπόψη τα εξής:

    1. Τις μέγιστες διαστάσεις μπαταρίας εφόσον υπάρχουν (μήκος, πλάτος, ύψος )
    2. Τις διαστάσεις του διαθέσιμου χώρου (μήκος, πλάτος, ύψος)
    3. Τα volt της εγκατεστημένης μπαταρίας (εφόσον υπάρχει), ειδάλλως τα volt που ορίζει ο κατασκευαστής
    4. Τα αμπερώρια μπαταρίας (εφόσον υπάρχει), ειδάλλως τα Αμπερόρια που ορίζει ο κατασκευαστής
  • Πως επιλέγω μπαταρία Ηλεκτροκίνητου Περονοφόρου (Κλαρκ) ή Ηλεκτροκίνητου Παλετοφόρου;

    Λαμβάνουμε υπόψη τα εξής:

    1. Τις εσωτερικές διαστάσεις του μεταλλικού κουτιού στο οποίο είναι τοποθετημένη η συστοιχία (μήκος, πλάτος, ύψος)
    2. Τις μέγιστες διαστάσεις στοιχείου του 2 Volt στοιχείου ( μήκος, πλάτος, ύψος)
    3. Τα volt συστοιχίας (εφόσον υπάρχει), ειδάλλως τα volt που ορίζει ο κατασκευαστής
    4. Τα αμπερώρια συστοιχίας (εφόσον υπάρχει), ειδάλλως τα Αμπερώρια που ορίζει ο κατασκευαστής
  • Πως επιλέγω μπαταρία βαθιάς εκφόρτισης (deep cycle) για χρήση σε σκάφη ή αυτοκινούμενα τροχόσπιτα;

    Λαμβάνουμε υπόψη τα εξής:

    1. Τον τύπο του εξοπλισμού που θα τροφοδοτηθεί με ενέργεια
    2. Τον αριθμό αμπέρ που απαιτείται για τη λειτουργία του εξοπλισμού
    3. Τον αριθμό ωρών που θα χρησιμοποιείτε τον εξοπλισμό
  • Γιατί δεν παίρνει μπρος το όχημά μου;

    Το αυτοκίνητό σας μπορεί να μην παίρνει μπρος για τους εξής λόγους:

    Χαλασμένη μπαταρία: Η μπαταρία σας έχει φτάσει στο τέλος της ζωής της. Δεν μπορεί να επαναφορτιστεί και χρειάζεται αντικατάσταση.

    Ξεφόρτιστη μπαταρία: Η μπαταρία σας έχει απλά ξεφορτίσει και χρειάζεται επαναφόρτιση. Αυτό μπορεί να συμβαίνει εάν

    1. το σύστημα φόρτισης, λόγω βλάβης, δεν λειτουργεί σωστά
    2. το όχημά σας χάνει κάπου ρεύμα όταν είναι ακινητοποιημένο (απώλειες ρεύματος)
    3. ξεχάσατε κάποια κατανάλωση ρεύματος ανοιχτή (φώτα, ραδιόφωνο κλπ.)
    4. το όχημά σας παραμένει ακινητοποιημένο για μεγάλο χρονικό διάστημα

    Ελαττωματική μίζα: Στην περίπτωση αυτή μπορεί η μπαταρία σας να είναι καλή και φορτισμένη, αλλά να μην παίρνει μπρος το όχημα σας, λόγω ελαττωματικής μίζας.

    Οξειδωμένες επαφές: Στην περίπτωση αυτή και ενώ όλα λειτουργούν σωστά, δεν κάνει καλή επαφή ο πόλος της μπαταρίας σας με τον ακροδέκτη του οχήματός σας, με αποτέλεσμα να μην μπορεί η μπαταρία να το εκκινήσει.